انواع وسایل نظافت

همانطور که می‌دانید، نظافت برای داشتن یک خانه تمیز و مرتب بسیار لازم و ضروری است. برای انجام این کار، وسایل مناسب لازم است، بی‌درنگ اگر این نظافت را خودتان انجام می‌دهید یا به شرکت‌های خدماتی می‌سپارید. اگر به تمیزی و پاکیزگی خانه‌تان اهمیت می‌دهید و همیشه می‌خواهید منزلتان بوی تمیزی داشته باشد، پس باید از وسایل مناسب استفاده کنید تا نظافت را بهتر و راحت‌تر انجام دهید. برای نظافت و پاکیزگی خانه، ابتدا باید با ابزار و وسایل مورد نیاز آشنا شوید و هر یک را در جای مناسب و مخصوص به کار ببرید، یا حتی نکات مربوط به استفاده از هرکدام را در نظر داشته باشید. در این مقاله، وسایل مختلفی که برای نظافت لازم است، همراه با کاربردهایشان دسته‌بندی شده‌اند. توجه داشته باشید که قبل از هر گونه نظافت، حتماً دستکش بپوشید و قبل از استفاده از هر مواد شوینده یا پاک‌کننده، راهنمای استفاده را که روی بسته‌بندی آن قید شده است، مطالعه و بر اساس آن عمل کنید.

انواع وسایل برای نظافت خانه

وسایل ضروری برای نظافت کف خانه

برای نظافت سطح زمین منزل، ابتدا باید با استفاده از جاروی برقی یا جاروی دستی، گرد و خاک و ذرات را جمع‌آوری کنید. سپس با توجه به نوع کفپوش منزل، مانند سرامیک، پارکت یا سنگ، از یک مایع شوینده مناسب استفاده کنید و کف را تمیز کنید. وسایل مورد نیاز برای این کار شامل:

  1. جاروبرقی
  2. جارو دستی و خاک‌انداز
  3. سطل آب
  4. پلاستیک یا فیبر مرغوب برای طی
  5. مایع شوینده مناسب برای سطوح کفپوش

مطالعه بیشتر : شرکت خدماتی در اندیشه

وسایل ضروری برای نظافت آشپزحانه

پاک‌کننده‌های چند منظوره، ابزاری حیاتی برای بهداشت و نظافت آشپزخانه هستند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید اقسام مختلف و قسمت‌های مختلف آن را تمیز و پاکیزه کنید. برای این کار، می‌توانید مقداری از این پاک‌کننده را با مقداری آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید و سپس در محل مورد نظر اسپری کنید و با یک دستمال مناسب روی آن بکشید. توجه داشته باشید که برای پاک‌کردن اجاق گاز از پاک‌کننده‌های ویژه آن استفاده کنید. برای این کار، مقداری از محلول مخصوص را بر روی سطح گاز بریزید و سپس با اسفنج آن را پاک کنید. برای تمیز کردن سینک ظرفشویی، می‌توانید مقداری جوش شیرین و سپس کمی سرکه را بر روی سطح آن بریزید و پس از گذشت ۵ دقیقه با اسکاچ مناسب بر روی آن بکشید و سپس آب کشی کنید. در زیر لیست مواد لازم برای این کار را ذکر می‌کنیم:

  1. پاک‌کننده چند منظوره
  2. پاک‌کننده اجاق گاز
  3. اسفنج و اسکاچ مناسب
  4. بطری اسپری
  5. دستمال گردگیری
  6. جوش شیرین
  7. سرکه سفید

وسایل ضروری برای نظافت حمام و دستشویی

نظافت و بهداشت توالت و روشویی از اهمیت بسیاری برخوردار است و این فضاها باید به صورت منظم و کامل تمیز شده و ضدعفونی شوند. برای این کار می‌توان از مایعات چند منظوره استفاده کرد. ابتدا مقداری از مایع را بر روی سطوح مختلف توالت یا روشویی ریخته و سپس با استفاده از یک فرچه یا برس مخصوص، آن را به طور یکنواخت روی تمام سطوح پخش کنید. پس از این مرحله، به مدت چند دقیقه صبر کرده و سپس تمام سطوح را با آب شستشو دهید. لطفاً توجه داشته باشید که می‌توانید با استفاده از این محلول، کف دستشویی را نیز تمیز کنید. مایع جرم‌گیر نیز برای این کار مناسب است و می‌توانید تمام مراحل فوق را با استفاده از این مایع انجام دهید تا تمام باکتری‌ها و میکروب‌های موجود را از بین ببرید. مواد مورد نیاز برای این کار عبارتند از:

– فرچه یا برس مخصوص توالت

– پاک کننده چند منظوره

– مایع جرم‌گیر

وسایل ضروری برای نظافت حال، پذیرایی و اتاق خواب

  1. نظافت و بهداشت توالت و روشویی بسیار اهمیت دارد و این فضاها باید به صورت منظم و کامل تمیز شده و ضدعفونی شوند. برای این کار می‌توان از مایعات چند منظوره استفاده کرد. ابتدا مقداری از مایع را بر روی سطوح مختلف توالت یا روشویی ریخته و سپس با استفاده از یک فرچه یا برس مخصوص، آن را به طور یکنواخت روی تمام سطوح پخش کنید. پس از این مرحله، به مدت چند دقیقه صبر کنید و سپس تمام سطوح را با آب شستشو دهید. لطفاً توجه داشته باشید که می‌توانید با استفاده از این محلول، کف دستشویی را نیز تمیز کنید. مایع جرم‌گیر نیز برای این کار مناسب است و می‌توانید تمام مراحل فوق را با استفاده از این مایع انجام دهید تا تمام باکتری‌ها و میکروب‌های موجود را از بین ببرید. مواد مورد نیاز برای این کار شامل فرچه یا برس مخصوص توالت، پاک کننده چند منظوره و مایع جرم‌گیر می‌باشد.

لیست مواد شوینده های مناسب برای نظافت منزل

  1. برای شستشوی منزل و قسمت‌های مختلف، حتماً باید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید تا سطح مورد نظر به خوبی تمیز شود. در ادامه، لیستی از این مواد آورده شده است:

    1. مایع شیشه‌شوی: برای از بین بردن لکه و چربی روی شیشه.
    2. اسپری پاک‌کننده چوب: برای تمیز و براق کردن وسایل چوبی.
    3. اسپری مخصوص شیرآلات: برای از بین بردن تمام جرم‌های موجود روی شیرآلات.
    4. شامپو فرش: برای شستشوی انواع فرش و موکت.
    5. اسپری چند منظوره: برای تمیز کردن لکه از روی دیوار، کاشی، سرامیک، سطوح پلاستیکی، دیواره یخچال فریزر و غیره.
    6. سفیدکننده: برای از بین بردن لکه و کثیفی از روی پارچه‌های سفید و برطرف کردن لکه‌های رنگی مانند چای و قهوه از روی ظروف.
    7. اسپری پاک‌کننده گاز: برای پاک کردن گاز، مایکروفر و باربیکیو.

    نظافت منزل امری بسیار مهم و ضروری است، به خصوص اگر در خانه کودکانی حضور داشته باشید. در این صورت، به سلامت آنها بیشتر توجه کنید و امور تمیزکاری را با دقت و ریزبینی بیشتری انجام دهید. استفاده از وسایل و موادی که در این مقاله به آن اشاره شد، به شما کمک می‌کند تا این امر مهم را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

چرا شرکت خدماتی آذین پاک؟

استفاده از نظافتچی‌های مجرب و متخصص:

در شرکت ما، با افتخار به ارائه خدمات نظافتی با استفاده از نظافتچی‌های مجرب و متخصص می‌پردازیم. تیم ما از افرادی تحصیل‌کرده و با تجربه در زمینه نظافت تشکیل شده است که با دانش و مهارت خود به بهبود کیفیت خدمات ما کمک می‌کنند.

استفاده از افرادی سالم و قابل اعتماد:

سلامت و اعتماد به افرادی که وارد خانه‌ها و محیط‌های شما می‌شوند، برای ما اولویت دارد. تمامی کارکنان ما از نظر سلامتی بررسی شده و به دقت انتخاب شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که خدمات ارائه شده تحت نظر افراد سالم و قابل اطمینان است.

بیمه حوادث شخص برای کارپردازان شرکت:

به عنوان یک اقدام پویا برای حفظ حقوق کارکنان و اطمینان از آرامش شما، تمامی کارپردازان ما بیمه حوادث شخصی دارند. این اقدام نشان از تعهد ما به امانت‌داری نسبت به تیم کاری دارد.

ضمانت بعد از کار به صورت جدی حتی بعد از خروج نظافتچی:

ضمانت به شما اعتماد بیشتری به خدمات ما می‌دهد. ما به وعده دقیق برآورده شدن نیازهای شما پس از اتمام خدمات می‌پردازیم. حتی بعد از خروج نظافتچی، هرگونه مشکل یا نقص در خدمات توسط تیم پشتیبانی ما به سرعت رفع می‌شود.

ارسال معرفی نامه معتبر همراه کارپردازان برای ورود به منزل:

به منظور اطمینان از امانت‌داری و شناختن تیم ما، هر کارپرداز با یک معرفی نامه معتبر از شرکت ما مراجعه می‌کند. این اقدام به شما اطمینان می‌دهد که فرد وارد منزل شما متعلق به تیم ماست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات