روش های نظافت سرویس بهداشتی

نظافت سرویس بهداشتی و استفاده از بهترین شوینده های سرویس بهداشتی، برای از بین بردن جرم و رسوب های موجود در آن ، امروزه یکی از دغدغه های مهم اکثر خانم ها خانه دار شده است. موارد زیادی در نحوه نظافت سرویس بهداشتی وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد. برای مثال استفاده از مواد شوینده، نحوه و میزان استفاده از شوینده های دست ساز یا آماده، توجه به نوع و جنس سنگ، دیوارها و …؛ همگی موارد مهمی در نظافت سرویس بهداشتی می باشد که در ادامه به توضیح درباره این موارد می پردازیم.

نظافت سرویس بهداشتی به چه صورت می باشد؟

  نظافت سرویس بهداشتی در منزل برای نظافت سرویس بهداشتی ، ابتدا باید به جنس کفپوش، دیوارها، سنگ دستشویی و … توجه کنیم؛ زیرا شیوه نظافت جنس های مختلف این سنگ و کفپوش ها باهم متفاوت است و نیاز به مواد و دستورالعمل های خاصی دارد؛ سپس مواد شوینده و لوازم مناسب مثل انواع تی، محلول و اسپری و … را انتخاب می کنیم و به شستن سرویس می پردازیم. استفاده از شوینده های اسیدی و قلیائی باعث تمیز شدن کاشی و سرامیک و از بین بردن سریع رسوب ها می شوند اما با گذشت زمان رنگ و لعاب بین کاشی ها را از بین می برد و باعث زرد شدن کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی شما می شود. بهتر است برای شستن کاشی و سرامیک های کف و دیوارهای سرویس و حمام از شوینده های مخصوص کاشی و سرامیک استفاده کنید. بهتر است بخوانید: 7 مرحله مهم در نظافت راه پله

چند راهکار برای نظافت سرویس بهداشتی و کاسه توالت

  قطعاً شستن و سابیدن کاسه توالت کار خوشایندی نیست و به همین دلیل اکثر مردم از زیر آن در می روند و هرروز به روز بعد می اندازند؛ اما با چند روش ساده در نظافت سرویس بهداشتی و استفاده از بهترین شوینده های سرویس بهداشتی، این کار بسیار راحت انجام می شود و دیگر نیازی نیست نگران این باشید که مدت طولانی باید سنگ کاسه توالت را بسابید. با استفاده از چند ترکیب ساده می توانید یک محلول خانگی درست کنید و یا به جای ترکیب دست ساز می توانید از محول ها و اسپری های شرکتی برای نظافت سرویس بهداشتی استفاده کنید.
  • البته به این موضوع توجه کنید که استفاده از محلول در مراحل ترکیب و استفاده، اگر به درستی انجام نشود بسیار خطرناک و برای کسانی که بیماری های ریوی و تنفسی دارند، توصیه نمی شود.این افراد بهتر است  از مواد شوینده شرکتی و ماسک های مخصوص، هنگام شستن سرویس بهداشتی استفاده کنند.

نظافت سنگ توالت در منزل

 

لوازم مورد نیاز برای درست کردن محلول پاک کننده دست ساز عبارتند از :

سرکه،‌جوش شیرین، براکس و هیدروژن پراکسید؛ این مواد باید به میزان صحیح ترکیب شوند تا به عنوان یک پاک کننده عمل کند. بعد از درست کردن ترکیب مورد نظر، باید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این محلول روی سطح مورد نظر بماند تا به خوبی جرم و رسوب های موجود را از بین ببرد؛ بعد از اتمام زمان مورد نظر، با آب کل سرویس را بشویید تا شاهد از بین رفتن رسوب و جرم های سرویس بهداشتی شوید. از شوینده های پرکاربرد در نظافت سرویس بهداشتی می توان به : وایتکس، پاک کننده اتک، اسپری تیرک، الکل صنعتی،‌ تینر، اسپری سیف و … اشاره کرد که اکثراً جوابگوی رفع و شستشوی جرم گرفتگی های سرویس بهداشتی هستند. اما در خرید و استفاده از این محصولات نیز چند ویژگی مهم وجود دارد که اکثر مردم با توجه به این موارد خرید خود را انجام می دهند. در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

مواد شوینده مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

  مواد شوینده مناسب برای سرویس بهداشتی با توجه به معیارهای انتخاب بهترین شوینده سرویس بهداشتی ، می توان ویژگی های یک محلول مناسب برای نظافت سرویس بهداشتی را به چند دسته تقسیم کرد:
  1. میزان تمیز کنندگی محلول مورد نظر
  2. حجم مایع
  3. نظرات مشتریان
  4. به صرفه بودن قیمت برای مشتری
این موارد در اکثر سایت های فروشگاهی مانند تُرپ و دیجی کالا مورد بررسی قرار گرفته اند و به این نتیجه رسیده اند. که مشتریان ابتدا به میزان تمیزکنندگی مایع توجه می کنند تا بدانند که آیا قابل استفاده و کاربردی است یا خیر بعد از آن به حجم مایع نگاه میکنند که بفهمند چندبار قابل استفاده است تا از نظر هزینه هم برایشان به صرفه باشد. در وهله آخر به قیمت و نظرات سایر مشتریان نگاه میکنند و با خواندن نظرات آن ها از مرغوب و به صرفه بودن مایع مورد نظرشان اطمینان حاصل می کنند و سپس خرید خود را انجام می دهند. شرکت آذین پاک البرز با ارائه سرویس، نظافت منزل در فردیس و دیگر شهرهای اندیشه،‌ منظریه، شهرک بنفشه و … در خصوص نظافت خانه و سرویس بهداشتی شما، از بهترین مواد شوینده دست ساز و آماده استفاده می کند؛‌ نیروهای خدماتی شرکت ما با تجربه و مهارت بالا است در امور نظافتی آماده ارائه هرگونه خدمات نظافت و پرستاری و … برای ساختمان و سازمان های شما می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات