ویژگی پرستار کودک خوب

زمانی که قصد به کارگیری یک پرستار را برای کودک داریم، لازم است تا قبل از هر کاری با ویژگی پرستار کودک خوب آشنا شویم تا بتوانیم فردی را برای این کار انتخاب کنیم که از هر لحاظ برای کودک ما مفید باشد. با توجه به مشغله های کاری بسیاری که در حال حاضر در تمامی خانواده ها مشاهده می شود، بدون شک انتخاب یک پرستار با ویژگی های شخصیتی و عملکردی خوب می تواند، بهترین نتیجه را برای خانواده در پی داشته باشد.

مهم ترین ویژگی پرستار کودک

ممکن است که فرد در زمان استخدام پرستار برای کودک خویش دچار سردرگمی شود و نداند که وی باید چه ویژگی هایی داشته باشد. ما در این مقاله سعی را بر آن گذاشته ایم تا ویژگی های اصلی را برای شما بازگو نماییم تا در هنگام استخدام با مشکل خاصی مواجه نشوید.

پرستار کودک باید در وهله اول در تمامی زمینه ها از مهارت کافی برخوردار باشد و تجربه کافی در مواردی که لازمه کاری بهتر است را دارا باشد. پرستاری که برای کودک خود انتخاب می نمایید باید از لحاظ نظافت و پاکیزگی در درجه بالایی قرار داشته باشد و محیط خانه را به یک محیط کاملا امن تبدیل کند.

به وجود آوردن محیطی شاد و متنوع برای کودک از مهم ترین مواردی است که می توان نام برد و از ارزش بالایی هم برخوردار است. در مورد سایر ویژگی های یک پرستار خوب می توانیم به این مورد اشاره ای داشته باشیم که وی باید توانایی این را داشته باشد تا بتواند عواطف و احساسات هر کودکی را مورد سنجش قرار دهد و بهترین رفتار را با وی داشته باشد.
مهم ترین ویژگی های پرستار کودک
همچنین در رابطه با برنامه غذایی کودک حوصله زیادی به خرج دهد تا بهترین وعده های غذایی که مناسب کودک می باشد در اختیار او قرار داده شود و در عین حال اگر مصرف داروی خاصی نیاز است هم باید در زمان مناسب آن به کودک داده شود تا هیچ گونه مشکلی برای وی به وجود نیاید.
ویژگی پرستار کودک خوب می تواند از نظر هر خانواده ای متفاوت باید و این نظر هر خانواده ای را که قصد استخدام پرستاری برای کودک خویش دارند را ارجح می دارد زیرا پرستار قرار است با آن خانواده روبرو شود. بنابراین بایستی تمامی موادر مورد توجه آن خانواده را پذیرش نماید تا هر دو طرف از نتیجه کار رضایت کاملی داشته باشند.

ویژگی های پرستاری خوب از نظر خانواده ها

لازم است تا ویژگی هایی که برای یک پرستار خوب مناسب است را از نظر خانواده ها بیان نماییم که تمایل دارند تا پرستاری که برای کودک خود انتخاب و به عبارتی استخدام می نمایند از این ویژگی ها برخوردار باشند.

1. فرد مورد نظر باید مسئول و بی نهایت قابل اعتماد باشد، پیشتر هم در این باره توضیحاتی ارائه دادیم.
2. وقت شناسی نیز از مهم ترین مواردی است که باید در پرستار وجود داشته باشد زیرا موارد بسیاری مرتبط با این ویژگی هستند تا هیچ گونه نگرانی برای خانواده ها از این نظر وجود نداشته باشد.
3. مهربان بودن پرستار کودک تا بتوان تربیت کودکان را آسان تر کرد.
4. صبور بودن فرد قبول کننده این مسئولیت هم از موارد بسیار ضروری و مهم می باشد زیرا فرد باید توانایی صبر را داشته باشد تا در برابر کارها و سوالات کودک دچار خشم نشود.
5. دارا بودن تجربه بالا که در واقع با این ویژگی می تواند اتفاقات و کارهایی که از پیش تعیین نشده اند را بررسی نماید و موقعیت های دشوار و مشکل را به راحتی حل نماید.
6. وجود ویژگی خلاق بودن هم اهمیت بالایی دارد و می تواند کودک را ترغیب نماید تا او هم خلاقیت داشته باشد.
7. دارا بودن اعتماد به نفس بالا که در صورت وجود آن، می تواند به کودک هم الغا شود و وی نیز اعتماد به نفس بیشتری در خود حس کند.
8. دارا بودن ادب و همینطور خوش برخوردی هم بسیار مهم است و به پرستار کودک کمک می کند تا خانواده کودک، وی را راحت تر پذیرش نمایند.

تمامی موارد فوق را می توانیم از ویژگی های هر فردی بدانیم که تمایل دارند تا تحت عنوان پرستار کودک مشغول به کار شوند. وجود هر ویژگی به عنوان امتیازی تلقی می شود تا خانواده ها بهتر بتوانند، پرستاری مناسب برای کودک خود انتخاب نمایند و وی را استخدام کنند.

بایدها و نبایدهای یک پرستار خوب

اگر شما تمایل به انجام امور پرستاری کودک دارید نیز بایستی یک سری موارد را رعایت نمایید و یا برخی از خصوصیات را در خود تقویت کنید تا بتوانید بهترین کار را ارائه دهید. به عنوان مثال در همان ملاقات اول، تمامی توقعات خانواده کودک را بررسی نمایید تا بدانید که آن ها در حالت کلی از شما چه توقعی دارند و چه کارهایی را باید انجام دهید.
در صورت بررسی این شرایط، دیگر در مدت زمان طولانی، هیچ مشکلی میان شما به وجود نمی آید و همین مورد از نظر هر دوی شما بسیار امری پسندیده خواهد بود. در صورت استخدام و قبول مسئولیت لازم است تا با والدین به صورت مستمر ارتباط داشته باشید تا در صورت وقوع اتفاقات خاص و موارد گوناگون از آن ها مطلع شوید و بتوانید در صورت لزوم، رفتاری متناسب با اتفاق داشته باشید.
خود را برای وقوع هر نوع اتفاقی آماده کنید زیرا ممکن است به صورت اتفاقی و ناگهانی دچار مشکلی شوید که لازم است از قبل آمادگی انجام آن را داشته باشید تا بتوانید در اسرع وقت نسبت به آن حرکتی کنید. سعی کنید میزان آگاهی و تجربه خود را با استفاده از تجارب دیگران بالاتر ببرید و دائما به دنبال این باشید تا تجربه کسب نمایید زیرا هرچه شما توانایی بالاتری داشته باشید، موقعیت های شغلی بهتری برایتان به وجود خواهد آمد.
پرستار نوزاد خوب
نکته مهم دیگر این است که به قوانین و محدودیت هایی که خانواده برای شما اعمال نموده اند، پایبند باشید تا اعتمادی که میان شما و خانواده شکل گرفته است، بهتر از قبل خود را نشان دهد و در این میان دچار مشکلی نشوید.
به صورت مداوم مراقب کودک باشید و انتقادپذیری هم از ویژگی های مهم خود به شمار آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات